Proje Geliştirme ve Danışmanlık Hizmetleri
Access sektörel bilgi birikimi ile desteklediği detaylı fizibilite çalışmaları sayesinde, cazip yatırım fırsatlarını öngörme kapasitesine sahiptir. Aynı zamanda, otelcilik sektöründeki operasyonel tecrübesi ve sektörel öngörüsü sayesinde, projeye uygun konsept çalışmalarına imza atar.
Yerel ve uluslararası otel markaları ile ilgili bilgi birikimi ve proje yönetimindeki uzmanlığı sayesinde, 3 kıtada 40’ı aşkın marka entegrasyonu gerçekleştirmiş, bunlardan bir çoğuna proje yönetimi desteği vermiştir.
- Ön Konsept Yaratma ve Fizibilite Çalışması
- Otel Marka Entegrasyonu
- Proje Yönetimi
Fizibilite çalışmaları; bölge, sektör ve rakiplerle ilgili detaylı araştırmalar ışığında hazırlanır. Kamu kuruluşlarından ve özel sektörden elde edilen bilgiler değerlendirilir, pazar şartları dikkatlice incelenir ve bu bilgiler ışığında, ilgili projenin en iyi kullanımına yönelik konsept çalışması hazırlanır. Konsept çalışması projenin fiziksel özelliklerini, alan programını ve rakiplerinden ne şekilde ayrışması gerektiğini içerir. (SWOT Analizi)
- Genel Pazar Değerlendirmesi
- Sektör Değerlendirmesi ve Rakip Analizi
- Arzın Değerlendirilmesi
- Talep Değerlendirmesi
- Alan Analizi & Konsept Önerisi
- SWOT Analizi
- Fiyatlandırma Stratejisi
- Finansal Projeksiyon (10 Yıllık Kar ve Zarar Analizi, Nakit Akış Tablosu, Yatırımın Geri Dönüş Analizi)
Yatırımcıdan gelen, projenin lokasyonu ve alan programı ile ilgili bilgiye ve/veya mevcut fizibilite çalışmasının bulgularına göre, Access müşterisinin projeye en uygun operatörü seçebilmesine imkan tanıyacak çalışmaları ve analizleri sunar. İlerleyen süreçte, Access operatörlerle müzakereleri yürütererek; yatırımcıya, iyi niyet mektubunu ve otel yönetim veya isim hakkı sözleşmesini olası en uygun şartlarla imzalaması konusunda destek verir.
- Otel marka arayışı (Alternatiflerin analizi ve kısa liste oluşturma)
- Ticari şartların belirlenmesi için müzakere sürecinin yönetimi (İyi Niyet Mektubu)
- Nihai şartların belirlenmesi (Yatırımcının Hukuk Danışmanı ile birlikte Otel Yönetim Sözleşmesinin müzakeresi ve başarı ile imzalanması.)
Proje yönetimi aşağıda belirtilen çalışmaları içerir:
a- Yatırımcının proje ekibine (mimari, iç mimari, tasarım ve mühendislik ekipleri), belirlenen konsept ile uyumlu ve operasyonel verimliliğe destek olacak planlamayı yapmaları için rehberlik etmek
b- Mobilya, sabit kıymet ve ekipmanlar ile operasyon malzemeleri konusunda spesifikasyonları belirler, listeleri hazırlamak
c- Projenin, markanın/operatörün tasarım kriterlerine uygun olarak geliştirildiğinden emin olmak
Access’in proje yönetim sürecine en önemli katkısı, uluslararası otel operasyonlarındaki tecrübesini planlama sürecine katarak; projenin otelin operasyonel verimliliğini sağlayacak şekilde geliştirilmesine katkıda bulunmasıdır.
Proje Yönetimi ile ilgili hizmetlerin detayları:
- Tasarım Yönlendirmesi
- Yatırımcıya mimarlık firmasını, iç mimari grubu ve proje danışmanlarını belirlemede destek vermek
- Otel yönetim şirketi, proje ekibi, mimari grup, iç mimari grubu ve danışmanlar arasındaki koordinasyonu sağlamak
- Mekanik, elektrik ve tesisat altyapısının operasyonel açıdan değerlendirilmesi
- Yangın, Mal ve Can Güveniği değerlendirmesi
- Bilgi Teknolojileri Yönetimi
- Mobilya, dayanıklı malzeme ve ekipmanlar ile ilgili operasyonel görüş bildirme
- Operasyonel malzeme ve ekipman listesinin hazırlanması
- Yatırımcının satın alma ekibine maliyet yönetimi konusunda destek vermek